قالب وردپرس درنا توس
خانه / سیگنال و سیستم / آماری از نمرات درس سیگنال و سیستم

آماری از نمرات درس سیگنال و سیستم

جهت اطلاع دانشجویان، آماری از نمرات درس سیگنال و سیستم ارائه می شود.

آمار کلی از میانگین نمرات کلاس در بخش های مختلف:

  • میانگین نمره امتحان مروری: ۷۳
  • میانگین نمره فعالیت کلاسی: ۴۷
  • میانگین نمره حل تمرین: ۶۰
  • میانگین نمره امتحان میان ترم: ۷۱
  • میانگین نمره امتحان پایان ترم: ۲۲

آماری از سوالات و نمرات امتحان پایان ترم:

سوالسختی سوالموضوعامتیاز کل از ۱۰۰درصد افرادی که درست پاسخ داده اند
۱متوسطخواص سیستم ها۸۶
۲آسانمعادلات تفاضلی۸۴۳
۳آسانسیگنال متناوب۱۲۶۸
۴آسانسری فوریه۱۶۲۴
۵سختسری فوریه۱۶۱۳
۶سختخواص سیستم ها۱۶۸
۷متوسطکاربرد۲۴۱۱

نحوه بارم بندی سوالات امتحان پایان ترم:
– سوالات آسان: ۳۶%
– سوالات متوسط: ۳۲%
– سوالات سخت: ۳۲%

برای دانشجویی که نمراتش در بخش های مختلف (امتحان مروری، فعالیت کلاسی، حل تمرین و امتحان میان ترم) حدود نیمی از امتیاز و گاها تا ۷۰% امتیاز را گرفته، انتظار می رود حداقل در امتحان پایان ترم که بیش از یک سوم نمره سوالات آسان بوده، حداقل ۲۵% امتیاز پایان ترم را کسب نماید (توجه کنید که ۳۶% نمره مربوط به سوالات آسان بوده است). ضمن این که امتحان پایان ترم با امتحان میان ترم همپوشانی زیادی داشته است. بنابراین شرط کسب حداقل ۲۵% نمره پایان ترم برای قبولی، با توجه به آمار نمرات بالای دانشجویان در بخش های دیگر، کاملا منطقی و قابل پذیرش است. مگر این که دانشجو نمرات بخش های دیگر را بدون فهم و درک درست کسب کرده باشد که در این صورت شایسته گذراندن درس نیست.

در ترمی که گذشت، با توجه به نگاه های منفی که نسبت به درس سیگنال و سیستم وجود داشت، از هفته اول تا روز جلسه امتحان بارها نکات مثبت و استرس زدا در کلاس مطرح شد، در عمل نیز سعی شد نمرات تشویقی برای کاهش استرس دانشجویان در مورد از دست دادن نمره یا افتادن درس لحاظ شود. اما با توجه به این که غالب دانشجویان از رویه های تشویقی استفاده درست نکردند و همچنین رویه اغلب دانشجویان در نمره گرا بودن آنهاست، ان شاالله در ترم های آینده نمرات تشویقی حذف خواهد شد، چرا که به نظر می رسد دانشجویان با رویه های نمره دهی سختگیرانه درک بهتری از درس خواهند داشت.

هرچند بسیار امیدوارم در آینده، دانشجویان عزیز رویه نمره گرایی را با درک صحیح مطالب جایگزین کنند و ضمنا از رویه های تشویقی برای کاهش استرس دانشجویان و درک بیشتر آنها به درستی استفاده نمایند.